Az időjárás nálam:

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Sonja White (törölt): Ha esetleg erre jársz, járj felém is. Vár egy meglepetés ;) (2010.04.15. 12:11) The Mystery of Love
  • blueraincoat: Szia! Én maradtam és egyelőre jó döntésnek látszik, hogy nem kapkodtam el a dolgokat. Köszönöm, h... (2009.03.13. 11:07) Hókusz-pókusz
  • vaneva: szia : ) érdekes...megkértek írjak egy vázlatot Menni vagy maradni címmel, beütöttem a keresőbe ho... (2009.03.12. 21:18) Hókusz-pókusz
  • blueraincoat: Nagyon rendeződni látszik :-). (2009.02.11. 18:33) Érdekes...
  • Sonja White (törölt): És rendeződik? Vagy csak látszik? :) (2009.02.10. 22:34) Érdekes...
  • Utolsó 20

Utazások az életnek nevezett hullámvasúton

Történetek az életemből, az életemről, gondolatok, valamik, zenék, dolgok, amiket emlékül hagyok fiamnak és mindenkinek, aki megtisztel azzal, hogy olvas.

Címkék

Gyermekkorom almafája

2008.07.24. 13:46 | blueraincoat | 2 komment

Címkék: emlékek

 

Tegnap álmomban megráztam gyermekkorom almafáját, a gyümölcsök számolatlanul hullottak a földre. Mindegyik egy-egy emlék. Emlékek a kis faluból, ahol 11 éves koromig éltem.
Lehajoltam a földre kezembe véve nézegettem őket.
Apró kis jelenetek a régmúlt időkről. Arról, amikor úgy 7-8 éves lehettünk és az osztálytársakkal nyakunkba vettük a határt és az volt a kedvenc szórakozásunk, hogy szénakazlak tetejéről ugráltunk lefelé, összeborítva azokat. Vagy amikor alig hatévesen leestem egy fűrészgépről és mind a két kezem eltörtem csuklóban, augusztus vége felé. Könyékig gipszben mentem iskolába, anyám meg cipelte utánam a kis piros műbőr iskolatáskámat a kék csattal. Olvasni akkor már folyékonyan tudtam, de az írást csak a többiek után két hónappal tanultam meg, amikor levették a gipszet. Jöttek a képek. Arról, hogy az udvarunkban volt egy pünkösdirózsa bokor én pedig oda bújtam mindig a nyári meleg elől, az volt a titkos rejtekhelyem, amit csak én ismerhettem. Arról, amikor megkaptam az első kétkerekű biciklimet, amire nagy nehezen ráültem a lejtős udvar tetején, majd gurulva lefelé, bekiáltottam a szüleimnek, hogy tudok biciklizni. Ők mire kiértek csak azt látták, ahogy biciklistől felkenődök a vaskapura. Arról, amikor beton kútgyűrűket raktak le valahova a faluba és mi háborúst játszottunk közöttük, kövekkel dobálva egymást és nekem pont akkor sikerült felnéznem, amikor jött a kő és az betörte a fejem.
Lehet, hogy azóta vagyok ütődött :-).
Emlékszem, meleg nyári nap volt az is. Anyám aznap Budapesten volt a bátyámmal, akit ott kezeltek minden nyáron, mivel súlyos beteg volt. Hozott nekem ajándékot, egy lengyel Luch márkájú gyerekórát, ami azóta is megvan, igaz a mutatók már leestek róla és nem jár. Szegény jött haza és látja a véres fejű gyerekét… El tudom képzelni, mennyire épületes látvány lehettem. Azt hiszem egyébként itt fertőződtem meg örökre az órák szeretetével. Lehetőségem és tehetségem szerint azóta is gyűjtöm őket, van köztük értékes és filléres, s nekem azért különleges, mert mindegyiknek megvan a maga története, ahogy hozzám került. Emlékszem még valami téli szánkózásra is a dombon, ahol akkorát estünk, hogy két hétig alig tudtam menni és a szánkó is darabokra törött.
És még sorolhatnám órákig.
Mindegyik emlék egy-egy alma, van amelyik zöldebb, van amelyik érett,  ott feküdtek a fűben, én felvettem őket, majd visszatettem szépen, sorban a földre az összeset., mert fogalmam sem volt, hogy mit kezdjek velük.

A bejegyzés trackback címe:

https://micsodautjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr18583454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.07.25. 06:31:53

nagyon szépen írsz.tetszik az írásod.nekem hasonló gyermekkorom volt..mintha magamat láttam volna,miközben olvastalak..jó volt nálad lenni..üdv:a hét bloggere

blueraincoat 2008.07.25. 07:33:29

Köszönöm szépen! Örülök, hogy benéztél hozzám és gratula, a hét bloggeréhez!
süti beállítások módosítása