Az időjárás nálam:

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Sonja White (törölt): Ha esetleg erre jársz, járj felém is. Vár egy meglepetés ;) (2010.04.15. 12:11) The Mystery of Love
  • blueraincoat: Szia! Én maradtam és egyelőre jó döntésnek látszik, hogy nem kapkodtam el a dolgokat. Köszönöm, h... (2009.03.13. 11:07) Hókusz-pókusz
  • vaneva: szia : ) érdekes...megkértek írjak egy vázlatot Menni vagy maradni címmel, beütöttem a keresőbe ho... (2009.03.12. 21:18) Hókusz-pókusz
  • blueraincoat: Nagyon rendeződni látszik :-). (2009.02.11. 18:33) Érdekes...
  • Sonja White (törölt): És rendeződik? Vagy csak látszik? :) (2009.02.10. 22:34) Érdekes...
  • Utolsó 20

Utazások az életnek nevezett hullámvasúton

Történetek az életemből, az életemről, gondolatok, valamik, zenék, dolgok, amiket emlékül hagyok fiamnak és mindenkinek, aki megtisztel azzal, hogy olvas.

Címkék

Más

2008.05.03. 16:53 | blueraincoat | 1 komment

Címkék: gondolatok mindennapok

Bár a gondolataim mostanában szinte csak egy dolog körül forognak, azért néha eszembe jut más is.
Ma ballagáson voltam, a bátyám lányáén. Mivel családtag, már nem lehet rossz ember, el is nyerte a középiskola által évenként odaítélt díjat, emlékplakettel, pénzjutalommal. Megérdemelte, 4 évet dolgozott érte keményen, gratulálok neki!
De nem ez, amiről igazából ma szeretnék írni Kedves Olvasóim.
Az ünnepség a szokásos séma szerint zajlott le. Felállás, himnusz, kedvestanárokszülőkdiákokirmanénidíjátadásésatöbbi. Majd a végén megint felállás: a Szózat.
És az én buci kis fejem alaposan elgondolkozott az alábbi sorokon:

"A nagy világon e kívül
Nincsen számodra hely;
Áldjon vagy verjen sors keze:
Itt élned, halnod kell."

Visszagondoltam a vándorlásaimra. Életemben kétszer nyílt volna rá alkalom, hogy külföldre szakadjak. Az elsőről meséltem már, a második '92-ben volt, akkor választhattam volna Németországot hazámnak, de mint ezt látni is lehet mégsem tettem. Ma világosodtam meg, hogy talán tudat alatt ezek a sorok is közrejátszottak ebben.
"Micsodaútjaim" során többször dolgoztam külföldön, hol rövidebb, hol hosszabb időt. De mindig hazavágytam. Mert légy bárhol is ebben a világban, idegen helyen, idegen országban, idegen emberek között mindig is idegen maradsz, tölts el ott akármennyi időt, legyen akárhány barátod, kössön oda bármi is. Van aki érezteti ezt veled, van amikor Te érzed meg, van hogy egyszerűen nem találod a helyed.
Most próbálok nagyon patetikus lenni, írni olyan szavakról, mint hazaszeretet, szülőföld, mittudomén. Persze, hogy nem megy. Világéletemben idealista voltam, ezen semmi sikertelenség nem változtatott. Ha összekaparnám magam, most is választhatnék egy idegen országot, ahol jobban tudnék zöld ágra vergődni, mint ebben a Hazának nevezett sáros kis tócsában. Mégsem tudom megtenni. Azt hiszem, nekünk, amikor ezt a verset tanították, azt is elmondták valahol tanáraink, hogy mit jelentenek ezek a szavak. Egyértelmű, hogy egyszerűbb elmenni, választani a könnyebb boldogulást, mint ahogy azt mostanában oly sokan teszik, de két hazád nem lehet. Csak az az egy, ahova születtél. S itt tényleg élned, halnod kell. Élned a semmiért, túlélned a mindennapok kijózanító valóságát, s halnod az anyaföldért. Mert ez a Te földed, jöjjenek bármilyen ideológiák, emberek, kormányzatok, zengzetes tirádák, ez a föld a Tied, az enyém; a miénk. Itt kell otthon lenned, különben nem leszel más, mint bolygó hazátlan fájdalom.
S ezért a Hazáért azzal teheted a legtöbbet, ha kimész az utcára, s látsz egy követ, vagy épp amikor a  mezők ringását nézed, akkor tudod, mindez a tiéd.
S én boldog vagyok, hogy ez a szemétdomb, uralkodjanak rajta ideig-óráig bármiféle kiskirályok, az enyém! Ha kinézek az ablakon, mondd ki tudja elvenni tőlem az égnek azt a kékjét, ahogy az csak  a Haza felett lebeghet? Ki tudja elvenni a fák lombjait, az illatokat? Szerintem senki.
Én itt élek, s fogok halni is, s nekem mindig is az egyik leggyönyörűbb szó marad: Magyarország.

A bejegyzés trackback címe:

https://micsodautjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr76452372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T 2008.05.05. 07:44:21

Hiába no, a mi korosztályunk még nem "világpolgár". Nekünk még nem voltak olyan lehetőségeink világot látni, mint a mai fiataloknak. Mi úgy érezzük/képzeljük, hogy máshol csak "idegenek" tudnánk lenni. Más ország csak külföld, s nem anyaföld a számunkra, hiába szebb, jobb, könnyebb ott. Pedig ha belegondolsz, néhanapján úgy "el vagyunk idegenedve" itthon, hogy mindenki idegennek tűnik, még az ismerősök is. Lárvaarcú emberek az utcákon, a járműveken. Lassacskán élhetetlen lesz ez az ország számunkra, akik itt érezzük igazán otthon magunkat. Vagy mi lennénk élhetetlenek?
süti beállítások módosítása