Az időjárás nálam:

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Sonja White (törölt): Ha esetleg erre jársz, járj felém is. Vár egy meglepetés ;) (2010.04.15. 12:11) The Mystery of Love
  • blueraincoat: Szia! Én maradtam és egyelőre jó döntésnek látszik, hogy nem kapkodtam el a dolgokat. Köszönöm, h... (2009.03.13. 11:07) Hókusz-pókusz
  • vaneva: szia : ) érdekes...megkértek írjak egy vázlatot Menni vagy maradni címmel, beütöttem a keresőbe ho... (2009.03.12. 21:18) Hókusz-pókusz
  • blueraincoat: Nagyon rendeződni látszik :-). (2009.02.11. 18:33) Érdekes...
  • Sonja White (törölt): És rendeződik? Vagy csak látszik? :) (2009.02.10. 22:34) Érdekes...
  • Utolsó 20

Utazások az életnek nevezett hullámvasúton

Történetek az életemből, az életemről, gondolatok, valamik, zenék, dolgok, amiket emlékül hagyok fiamnak és mindenkinek, aki megtisztel azzal, hogy olvas.

Címkék

Ars poetica 3.

2008.04.26. 05:45 | blueraincoat | 4 komment

Címkék: zene gondolatok

Lassan hajnalodik, az ég szürke, a szél fúj, mintha megint magával akarna repíteni. Nemrég értem haza egy rendezvényről, ahol dolgoztam. Nem vagyok fáradt, az agyam jár, próbálja mozgatni azta megmaradt 3 agysejtet, amivel még rendelkezem. Megleptek a kommentek az utolsó bejegyzésemhez, köszönöm mindenkinek!
A kulcsot, amivel bezártam a szívem, nem mély kútba dobom, hanem ugyanoda rejtem el, a szívembe, keresse meg valaki, ha lesz hozzá bátorsága.
Legjobban tulipan bejegyzése gondolkodtatott el.
Valóban, mi van olyankor, ha nekem "csak" ennyi a feladatom, hogy megajándékozzak jelenlétemmel bizonyos embereket ideig-óráig? Lehet, hogy engem ennyire "jelöltek ki"? Lehet, hogy csak én vagyok az, aki ez ellen évtizedek óta hevesen tiltakozik és nem akar a tényekről tudomást venni? Nem tudom, ha így van, valóban megfoghatatlan ez az ajándék. Pilinszky így ír erről a szerelemmel kapcsolatban így:

Parafrázis

Mindenki táplálékaként,
ahogy már írva van,
adom, mint élő eledelt,
a világnak magam.

Mert minden élő egyedűl
az elevenre éhes,
lehet a legjobb szeretőd,
végül is összevérez.

Csak hányódom hát ágyamon
és beléreszketek,
hogy kikkel is zabáltatom
a szívverésemet!

Miféle vályu ez az ágy,
ugyan miféle vályú?
S mi odalök, micsoda vágy,
tündöklő tisztaságú!

Szünetlen érkező szivem
hogy falja föl a horda!
Eleven táplálék vagyok
dadogva és dobogva.

Eleven étketek vagyok
szünetlen és egészen;
emésszétek föl lényegem,
hogy éhségtek megértsem.

Mert aki végkép senkié,
az mindenki falatja.
Pusztíts hát szörnyű szerelem.
Ölj meg. Ne hagyj magamra.


Ez az odaajándékozás, vagy jelenlétünk ajándéka kegyetlen teher az Úrtól. Azt a "semmiért egészent" követeli meg, amiről már írtam egy korábbi naplóbejegyzésemben.
Most csak ülök, nézek ki a fejemből és nem tudok, mit kezdeni a dologgal. Barátkoznom kell vele, hogy ez egy olyan ajándék, ami egyben teher is, mert még ha nem is várunk el viszonzást, titkon reméljük azt. S egy-egy ilyen ajándékozás után mindig mintha valami kiszakadna belőlünk, mintha megszűnne létezni, mintha kitépnének a szívünkből valamit. Aztán jön a következő találkozás, ami eltölt bennünket újabb reményekkel, hogy talán most mi is fogunk ajándékot adni, nemcsak kapni. És nem könnyű megérteni a kézzelfoghatatlant, nem könnyű elfogadni, hogy ez mindennél többet ér. Most vitatkozom magammal, miközben eddigi életemben mindig is ezt tettem; ajándékoztam mindenkinek, -az arra méltatlanoknak is- a jelenlétemből...

A bejegyzés trackback címe:

https://micsodautjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr75442606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tulipan67 2008.04.26. 10:08:38

"Fontos, hogy megtanuld: nem szerethet téged mindenki.
Lehetsz te a világ legfantasztikusabb szilvája, érett..., zamatos..., kívánatosan édes, és kínálhatod magad mindenkinek, de ne feledd: lesznek emberek akik, nem szeretik a szilvát. Meg kell értened: hogy te vagy a világ legfantasztikusabb szilvája, és valaki akit kedvelsz nem szereti a szilvát, megvan rá a lehetőséged, hogy banán legyél. De tudd ha azt választod, hogy banán leszel, csak középszerű banán leszel. De mindig lehetsz a legjobb szilva. Vedd észre, hogyha azt választod, hogy középszerű banán leszel, lesznek emberek akik nem szeretik a banánt. Töltheted életed további részét azzal, hogy igyekszel jobb banán lenni, ami lehetetlen hisz te szilva vagy, de megpróbálkozhatsz megint a legjobb szilva lenni... "

Ani 2008.04.26. 10:09:22

Adni jó!
Adni kell!
S viszonzásképp, még ha nem is kapsz! Mégis kaptál. Azt hogy valakinek adhattál. S ha adtál azért tetted, mert van mit adnod. S ez által Te több lettél, s nem kevesebb. Mert aki tud adni, annak van miből. Aki nem ad, annak nincs miből.

emma. · http://heaveandhell.blog.hu 2008.04.26. 10:40:56

én csak annyit mondok, hogy el kell fájni. egészen.

tulipan67 2008.04.26. 19:12:28

"Néha bezárjuk az egyik szobába a másik szoba kulcsát, csak azért, hogy amikor ki akarjuk nyitni ezt a szobát, be kelljen mennünk abba is. " :-((
süti beállítások módosítása