Az időjárás nálam:

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Sonja White (törölt): Ha esetleg erre jársz, járj felém is. Vár egy meglepetés ;) (2010.04.15. 12:11) The Mystery of Love
  • blueraincoat: Szia! Én maradtam és egyelőre jó döntésnek látszik, hogy nem kapkodtam el a dolgokat. Köszönöm, h... (2009.03.13. 11:07) Hókusz-pókusz
  • vaneva: szia : ) érdekes...megkértek írjak egy vázlatot Menni vagy maradni címmel, beütöttem a keresőbe ho... (2009.03.12. 21:18) Hókusz-pókusz
  • blueraincoat: Nagyon rendeződni látszik :-). (2009.02.11. 18:33) Érdekes...
  • Sonja White (törölt): És rendeződik? Vagy csak látszik? :) (2009.02.10. 22:34) Érdekes...
  • Utolsó 20

Utazások az életnek nevezett hullámvasúton

Történetek az életemből, az életemről, gondolatok, valamik, zenék, dolgok, amiket emlékül hagyok fiamnak és mindenkinek, aki megtisztel azzal, hogy olvas.

Címkék

Tánciskola és internet

2008.06.25. 20:27 | blueraincoat | Szólj hozzá!

Címkék: gondolatok

Furcsa álmom volt az éjjel. Öregember voltam, a 3. nagy világégés után, amit természetesen a szeretteim és én túléltünk. Volt egy unokám, aki odajött hozzám és megkérdezte, mi az a tánciskola és az internet, merthogy ezeket a szavakat hallotta más túlélőktől. Valami üres városi utcán álltunk. Az aszfalt gőzölgött, a romok között lehajtott fejű sugárfertőzött emberek keresgélték emlékeiket. Mintha egy új Mad Max film díszletébe csöppentem volna. A gyermek kérdezett én pedig megálltam, annyira valószínűtlen volt az egész. Itt vagyunk a pusztulás közepén és egy ilyen kérdést hallok. Mit is válaszolhatnék neki? Tánciskolába sosem jártam, hisz' kis faluban nőttem fel. Csak filmekből tudom elmondani neki, hogy pl. a '60-as években egy elterjedt közösségi érintkezési forma volt, ahol a fiatal testek szülői felügyelet nélkül érintkezhettek pillanatokra egy keringő, vagy tangó közben. Az internet pedig? Na ez már könnyebb, lógtam rajta eleget, amíg volt. Szóval az internet, az az, ami elszakít bennünket a való világtól.

Aztán felébredtem és biztos, ami biztos (ha netán valóra válik mégis ez a bolond álom) megnéztem gyorsan az interneten (sic!), mit is ír erről a két kifejezésről a Wikipédia. Tánciskola kifejezés nem volt.

A netről pedig ez állt:

Az internet egy nemzetközileg elterjedt, angol eredetű szó (internetwork). Magyarul annyit tesz: hálózatok hálózata. Az egész világot körülölelő számítógép-hálózat. Az internet egy olyan hatalmas rendszer, amely számítógép-hálózatokat fog össze. Ennek eredménye egyfajta kibertér, amely a valódi világ mellett alternatív teret biztosít. Az internet a számítógépek összekötéséből jött létre, hogy az egymástól teljesen különböző hálózatok egymással átlátszó módon tudjanak elektronikus leveleket cserélni, állományokat továbbítani. Az internet úgynevezett TCP/IP-alapú hálózat. Mivel ez a protokollkészlet több hálózatnak is alapja, ezért a globális hálózatot helyi hálózatok, intranetek, különböző távolsági hálózatok alkotják. Mindeközben az adatok a legkülönfélébb fizikai közegekben utazhatnak telefonvonalak, különböző hálózati kábelek vagy kommunikációs műholdak segítségével. Röviden szólva: az internet nem valami fizikai hálózat, hanem annak módja, ahogy az egymástól különböző hálózatokat összekötik avégből, hogy egymással kommunikálni tudjanak. Stb...

Én azért még szeretem a kommunikáció klasszikus formáit is és azt hiszem legközelebb valami könnyebbet vacsorázom...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://micsodautjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr41539397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása