Az időjárás nálam:

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Sonja White (törölt): Ha esetleg erre jársz, járj felém is. Vár egy meglepetés ;) (2010.04.15. 12:11) The Mystery of Love
  • blueraincoat: Szia! Én maradtam és egyelőre jó döntésnek látszik, hogy nem kapkodtam el a dolgokat. Köszönöm, h... (2009.03.13. 11:07) Hókusz-pókusz
  • vaneva: szia : ) érdekes...megkértek írjak egy vázlatot Menni vagy maradni címmel, beütöttem a keresőbe ho... (2009.03.12. 21:18) Hókusz-pókusz
  • blueraincoat: Nagyon rendeződni látszik :-). (2009.02.11. 18:33) Érdekes...
  • Sonja White (törölt): És rendeződik? Vagy csak látszik? :) (2009.02.10. 22:34) Érdekes...
  • Utolsó 20

Utazások az életnek nevezett hullámvasúton

Történetek az életemből, az életemről, gondolatok, valamik, zenék, dolgok, amiket emlékül hagyok fiamnak és mindenkinek, aki megtisztel azzal, hogy olvas.

Címkék

Só és bors és Márai

2008.06.01. 15:04 | blueraincoat | 1 komment

Címkék: gondolatok

Ülök az udvaron, Márait olvasom.
A sóról és a borsról ír, arról az évtizedről, amit 40 és 50 éves kora közt él meg az ember, mikor a haj feketéből őszre vált, mikor a borsból só lesz; s közben azon gondolkozom, hogy ezt az évtizedet már majdnem 20 éve élem kisebb-nagyobb lázadásokkal, levert felkelésekkel, eltaposott forradalmakkal.
Istenem! Ennyire öreg lenne a lelkem, vagy csak elfáradtam most és pihennem kellene?
Márai kegyetlen író; tisztán, már-már érzelmek nélkül, s mégis úgy írja le a képeket, hogy szinte látom őket, ha behunyom a szemem.
Újra látom a tovatűnt kedvesek arcát, újra a földön vagyok meggyötört testtel, s zavartan motyogom magam elé sorait: "Legalább vágytam az egészre, legalább akartam, az igazit, legalább ennyit értsetek és bocsássatok meg."
Már levetkőzhetek, messzire dobva minden örömet és fájdalmat, mert már szenvedtem. Minden el és el nem követett bűnömért elmondtam több ezer Miatyánkot. A lelkem sötét, mint a poklok legfeketébb bugyrai, s fehér, mint az első hó, mi belepi a vetést.
Só és bors, immár 20 éve...
Elbukok és felkelek, meghalok minden éjjel szobám fogvacogtató magányában, gyűlölöm a napot, s mégis várom, hogy reggelente feltűnjön a keleti égbolton. Még akkor is látom, ha felhők mögé rejtőzik, s könnyeivel sirat múltat és jövőt.
Utálom Márait.
Úgy érzem rólam, s engem ír meg. A csendet, az éter zajos süketségét, amikor adásszünet van a rádióban. Bukásokat, szerelmeket; a mindennapok halálát, s örömét...
Ha most szemben állhatnék Máraival, az arcába üvölteném: Gyűlöllek minden sorodért! Majd átölelném, s azt suttognám neki: Köszönöm, hogy olvashattalak!

A bejegyzés trackback címe:

https://micsodautjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr72497747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sonja · http://sonjawhite.blogol.hu/ 2008.06.02. 16:16:47

...ezen bőgtem... és nem is tudok most mást írni...
süti beállítások módosítása