Az időjárás nálam:

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Sonja White (törölt): Ha esetleg erre jársz, járj felém is. Vár egy meglepetés ;) (2010.04.15. 12:11) The Mystery of Love
  • blueraincoat: Szia! Én maradtam és egyelőre jó döntésnek látszik, hogy nem kapkodtam el a dolgokat. Köszönöm, h... (2009.03.13. 11:07) Hókusz-pókusz
  • vaneva: szia : ) érdekes...megkértek írjak egy vázlatot Menni vagy maradni címmel, beütöttem a keresőbe ho... (2009.03.12. 21:18) Hókusz-pókusz
  • blueraincoat: Nagyon rendeződni látszik :-). (2009.02.11. 18:33) Érdekes...
  • Sonja White (törölt): És rendeződik? Vagy csak látszik? :) (2009.02.10. 22:34) Érdekes...
  • Utolsó 20

Utazások az életnek nevezett hullámvasúton

Történetek az életemből, az életemről, gondolatok, valamik, zenék, dolgok, amiket emlékül hagyok fiamnak és mindenkinek, aki megtisztel azzal, hogy olvas.

Címkék

Ars poetica 2.

2008.04.18. 18:50 | blueraincoat | Szólj hozzá!

Címkék: gondolatok

Szintén egy idézet. Régebben sokat írogattam én is, nem öntömjénezés, de volt idő, amikor megyei szinten ugyan, de rendszeresen publikáltam is. Aztán amikor tovább akartam menni, elbuktam a bősz ítészeken. Nem értettem, miért, nem tartottam annyira rossznak a verseim. Most már tudom, ez azért van, amit a lenti sorok leírnak. A verselést többé-kevésbé abbahagytam; azóta egyre mélyebben süllyedek a felszínbe és a közhelyekbe...


A magányosokból lesznek a költők.

Azokból, akiket nem értenek meg; vagy nem értik, hogy miért van úgy, ahogy van. Akik bár próbálnak alkalmazkodni , de rájönnek, ha belenyugszanak a dolgokba, ha beleolvadnak a körforgásba, lelkileg silánnyá válnak. Ők azok, akiknek ha elég elszántságuk lenne, ami rossz, ami közhely, azt mind-mind megváltoztatnák.

De senki sem érti őket.

Vagy ha igen, akkor is csak a felszínt, a külcsínt veszik észre. „Milyen szépen rímel! Igazi mestermunka!”

És a lényeg nem ez.

Mert a kívülállók nem látnak a mélyére. Nem értik, mit is akart mondani, nem tudják felfogni, hogy ami a verset ihlette, az mekkora érzés, legyen az öröm, vagy mérhetetlen bánat.

Az igazi költők azok, akik észreveszik az élet apró dolgait, a világ cseppnyi rezdüléseit. Csak sajnos kevesen vannak, akik valóban ilyenek. S ha vannak is, még kevesebben vállalják fel azt, amit tesznek, amit működtetnek. Mert ez a világ nem az ilyen érzékeny lelkűek számára van berendezkedve. S ezt mindnyájan tudjuk.

Csak rajtunk múlik, hogy szembeszállunk-e ezzel, vagy szépen lassan, észrevétlenül és akaratlanul belesüllyedünk a felszínbe, a közhelybe és mindabba, ami körülölel minket.”

A bejegyzés trackback címe:

https://micsodautjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr13431865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása